10 informacji jak transportować ponadgabaryty - transport info

transport wielkogabarytowy

transport maszyn rolniczych - ciągników koparek

Wyróżniamy aż siedem typów zezwoleń umożliwiających transport ponadgabarytowy. Każda z tych grup określa tak naprawdę inny typ zezwolenia.

Kategoria pierwsza skupia się na samej trasie. Uwzględn

Dodane: 08-08-2020 17:46
10 informacji jak transportować ponadgabaryty - transport info transport wielkogabarytowy
ia ona zezwolenie na przewiezienie ładunku po konkretnej drodze, którą należy wcześniej dokładnie wyznaczyć, by zawrzeć takową informację w dokumentacji. Kategoria druga tyczy się z kolei różnego rodzaju pojazdów. Do niej można zaliczyć m.in. transport maszyn rolniczych - ciągników, koparek, a także spychaczy i innych podobnych pojazdów. Grupy od trzeciej do szóstej zawierają z kolei te zezwolenia, które wystawiane są na dłuższy czas i w których podaje się informacje dotyczące konkretnych parametrów wybranego ładunku. Ostatnia już kategoria, czyli ta siódma jest stosowana w momencie, gdy planowany transport ciężki nie pasuje do żadnej poprzedniej grupy.

Zezwolenie jest wydawane w formie specjalnego dokumentu. Upoważnia on zaznaczoną na papierze osobę do przewiezienia ładunku po drogach publicznych umieszczonych na terenie Polski.


To jedno z najprostszych i zdecydowanie

W zdecydowanej większości przypadków transport ponadgabarytowy przeprowadzany jest drogą lądową. To jedno z najprostszych i zdecydowanie najlepszych rozwiązań, które wyróżnia się niskimi kosztami realizacji oraz względną prostotą w organizacji. Transport lotniczy i transport morski stosuje się w ostateczności. Zanim więc ktokolwiek zacznie się nimi interesować, powinien sprawdzić, czy przypadkiem potrzebny mu transport maszyn bądź innych ładunków nie może zostać przeprowadzony standardową drogą lądową.

Transport lądowy polega najczęściej na przewożeniu ładunków przy użyciu samochodów ciężarowych. W pewnych okolicznościach można je zastąpić koleją (transport kolejowy) bądź nawet transportem rurociągowym, choć te dwie opcje stosowane są zdecydowanie rzadziej. Każdy, kto planuje jakikolwiek transport ciężki, powinien wypisać sobie różne opcje na kartce i zaznaczyć przy nich główne wady i zalety. W ten sposób można dostosować idealne rozwiązanie do wybranych wymagań, potrzeb i ogólnych założeń.


Transport ładunków ponadnormatywnych

Wiele maszyn rolniczych, ciężkich elementów budowlanych, konstrukcji stalowych, zbiorników, kontenerów, sprzętów górniczych itp. musi być transportowana na znaczne odległości. Transport drogowy dopuszcza przewóz ładunków o ograniczonej długości, szerokości, wysokości i masie. Niektóre maszyny i konstrukcje można rozdzielić na mniejsze elementy, dzięki czemu spełnione zostaną wszystkie wymagania. Niestety nie zawsze jest to możliwe i potrzebny jest tak zwany transport ponadgabarytowy.
Po uzyskaniu uprawnień i odpowiednim zabezpieczeniu ładunku można przewozić elementy przekraczające masę i wymiary wyszczególnione w przepisach. Wymagana jest też do tego specjalistyczna naczepa, która umożliwi bezpieczny przewóz. Transport ciężki jest bardzo problematyczny, jednak przy zastosowaniu współczesnej technologii i nowatorskich rozwiązań staje się coraz łatwiejszy i bezpieczniejszy.
Transport maszyn może wiązać się z ich uszkodzeniem, dlatego muszą one być jak najlepiej zabezpieczone, a ich umieszczenie na naczepie powinno być dobrze przemyślane.


kombajn zbożowy musimy zorganizować transport ponadgabarytowy

Niemieckie rolnictwo jest znacznie bardziej nowoczesne niż polskie, nie ma co się oszukiwać. Maszyny rolnicze, których używa się na zachodzie, po pewnym czasie będą wymieniane na nowe. Jest to doskonała okazja dla polskich rolników na zakup używanego, dobrego sprzętu rolniczego w korzystnej cenie. Problem pojawia się natomiast w temacie transportu. Aby przewieźć np. kombajn zbożowy musimy zorganizować transport ponadgabarytowy. Niektóre maszyny mają bowiem takie rozmiary, które nie zmieszczą się w standardach normalnych naczep. Transport maszyn rolniczych to bardzo popularny i rosnący element transportu międzynarodowego. Wszyscy zdają sobie bowiem sprawę, że lepiej zakupić serwisowany sprzęt za granicą niż niepewny, krajowy. Każdy szuka bowiem oszczędności, a więc eksploatuje sprzęt rolniczy do granic jego możliwości nie zastanawiając się nad jego żywotnością. Transport ciężki w przypadku importu zagranicznych maszyn czy innych ponadgabarytowych elementów konstrukcyjnych rozwija się bardzo prężnie, a polskie firmy transportowe zarabiają na tym dobre pieniądze.



© 2019 http://transport-info.laris.com.pl/